Stressivähendamise programm

Keskus pakub teadveloleku stressivähendamise programmi (MBSR – Mindfulness-based Stress Reduction ) neile, kes soovivad tegeleda stressiga toimetuleku oskuste õppimisega.

 

Teadvelolek/kohalolek tähendab, et me ise suuname oma tähelepanu, mitte ei lase ennast kõigel ümbritseval või pähetuleval kaasa tõmmata. Ameerika Psühholoogide Assotsiatsiooni väitel vähendab teadvelolek stressitaset, parandab mälu, tõstab immuunsustaset ja tugevdab närviühendusi ajus. Sellised muutused aitavad meil olla pühendunud ja kohal oma suhetes ning selgemalt mõelda ja probleemidele lahendusi leida.

 

MBSR on ainult toetavaks või täiendavaks sekkumiseks psüühikahäirete ravis. Psüühikahäirete kahtlusel soovitame eelnevalt konsulteerida psühhiaatriga teraapia sobivuse osas.

„Teadveloleku stressivähendamise programm (MBSR)“on populaarne teadvelolekuvõtete kasutamise ja omandamise viis, mille arendas välja Jon Kabat-Zinn Massachusettsi Ülikoolis 1970-ndate lõpus. Nähes, kui efektiivselt meetod mõjub stressi vähendamiseks, hakati treeningprogrammi kasutama ka psühhoteraapias. Programm on intensiivne – selles kasutatakse palju töölehti ja oluline osa on kodutööl.

 

MBSR sobib ennetava vahendina stressiga toimetulekul ning meeleoluhäirete ravi järgselt vältimaks tagasilangust. MBSR on üks võimalusi säilitada head vaimset ja füüsilist tervist.

 

Sobib nii individuaalteraapiaks kui ka grupiteraapias, kestvus kuni 8 korda, kogukestus 2 kuud.

 

 

Teostaja: Kene Vernik